Fart... Ja det var ju det där med att träna fart. Förra säsongen hade vi mycke fart träning för att vi skulle tävla. Men denna vinter har det bara varit hobby körning för jag var inte säker på hur Senja skulle komma ikapp efter valparna, samt det är väldigt mycket tid som går till husbygget. Men så tog jag fram tävlings släden vid jul för syrran behövde låna ett ankare. 

Sen dess har den stått och stirra på mig som -Här är jag, kom och ta ut mig på en vända. 

Så i dag kom den dagen så det blev tävlings släden istället för träan. 


Tog Senja och Hinto med och det bar iväg på peppade spår. 

Oj va kul och vilken fart dom hade i början men märkte fort att det inte alls är samma trycka som förra vinten. Nå ja jag vet ju var skon klämmer ;) 
Får se om jag hinner få upp dom i flås till slutet av tävlings säsongen så man kanske kan starta en tävling iaf. Annars blir det väl fika turer hela våren. 
Men nästa vinter då kommer vi ha 6 hundar som förhoppningsvis holler mina mått för att platsa på tävlings spåret. 

Stora förhoppningar på Ymer, då han är väldigt mjuk, följsam och lätt lärd. Hoppas han ska passa med Senja uppe på ledet och bli en bra farthållare. 
Men det lär tiden avisa. 

❤️

Kommentera

Publiceras ej