Valparna blir ju nu i veckan 7 veckor och nu är det dax för Senja att sakta börja hitta tilbaka formen. Vi har börjat med raskare promenader med klövje väskan men hon har så mycket spring i benen så i går fick hon följa med och springa av sig med lite kompisar i Jokkmokk.
 
Hinto och Hukka fick även dom följa med. Blev en kort runda på 5 km för Senjas skull.
 
Ett långt spann med 10 hundar, några av dom har mina hundar träffa tidigare men var ett gäng nya så det var väldigt kul att se hur dom funkar med okännda hundar också.
 

Innan vi starta fick dom vara lösa i rasthagen tillsammans medan vi sela på dom.
Hinto har ju varit på ''prau'' där en vecka tidigare så han kände igen stället, var bara en ny hanne som Patrick hämtat hem förra veckan som Hinto inte träffat tidigare.
För Hukka därimot var detta en aldeless ny upplevelse och jag blev otroligt stolt över hur lätt han hanterar nya hundar (både tikar och hanar). Har aldrig haft honom lös med så många okännda hundar samtidigt, så det värmde i mitt hjärta att se hur mycket han har utvecklast sen han kom till oss.

 



På tränings rundan jobba dom på bra och jag fick äran att köra hela spannet. 


När vi sedan kom tillbaka fick alla hundar vara lösa tilsammans i rast hagen igen och varva ner efter tränings rundan.

 
Man har ju lite lätt att bli lite ''hemma blind'' så jag tycker det alltid är nyttigt att se hur ens hundar funkar på andra ställen med andra hundar och människor.

❤️

Kommentera

Publiceras ej